zaterdag 31 januari 2015

Uit mijn verzameling (5)

Verzamelen betekent soms ook miskleunen . En hoewel ik deze  'broche' nu vandaag wel draag bij gelegenheid van de 77ste verjaardag van Prinses Beatrix doet dat niks af aan het feit dat het een miskoop was .

Ik zag het een paar jaar geleden liggen in een Rotterdamse  'brocante'  zaak en vond het leuk en grappig . Ik zag wel dat het een inplakt plaatje was met een opening aan de achterzijde in een plastic foedraaltje. Het zag er barok uit .   De dame  achter de kassa vroeg er zonder te blozen € 25  voor en ik liet me compleet overdonderen en betaalde gewoon zonder morren het gevraagde bedrag . Ik heb me zelf vaak afgevraagd 'waarom' ? Maar goed ik draag het geregeld  en zeker nu op haar verjaardag.

Foto gemaakt in antiquariaat 't Ezelsoor door de heer W.W. Rutgers
 
  We zien een foto'je  van het jonge Prinsesje, maar het geval is zeker niet authentiek en uit die jaren '47-'50 . Een stukje huisvlijt , nog slecht afgewerkt ook. Er zullen er niet veel van zijn want ik betwijfel of andere mensen ook zo grif zouden betalen.






Het prijsje zit er nog steeds op als een soort waarschuwing aan mezelf . Het bedrag vervaagt wel , ook dat is vol symboliek , hoe verder in de tijd hoe minder het financiële verlies weegt.

Soms  worden er rare bedragen gevraagd alleen maar omdat het Koninklijk Huis er mee gemoeid is .



1 opmerking: