vrijdag 31 januari 2014

Aan H.K.H. Beatrix Wilhelmina Armgard Prinses der Nederlanden 31 januari 2014






H.K.H. Prinses Beatrix op het Boekenbal in 1957 , hat jaar waarin zij Staatsrechtelijk meerderjarig werd

Zo vaak riep ik U als mijn Muze aan

En kon mij zozeer op Uw gunst beroemen,

Dat ’t mij door anderen thans wordt nagedaan,

Die als bezieler van hun vers U noemen.

Uw oog waar stomheid door in zang verkeerde

Dat lome domheid hoger heeft geleid,

Gaf breder vlucht aan ’t gedenken der geleerden

En dubb’le zwier aan de bevalligheid

Verhef U echter ’t meest op wat ik wrocht,

want slechts door U en uit U kon het groeien,

Of gij der andren stijl verbeteren mocht

En alle kunsten door Uw gave bloeien.

Gij zijt de kunst die ‘k als mijn kunde prijs

Mijn domheid maakt ge door Uw bijstand wijs
 
een sonnet van William Shakespeare vertaald door Gerard Messelaar




Koninginnedag Den Bosch


 
Niet uitgevoerd muntontwerp in gips door Katinka Bruyn-van Rood ( 1980) in bezit van deze Blogger




 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten